فضای مجازی

تشریح برنامه های جشن های دهه کرامت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام احمد مشرف، معاون فرهنگی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها که با موضوع برگزاری جشن های دهه کرامت در قم برگزار شد، با بیان اینکه شعار محوری دهه کرامت سال ۱۴۰۳ « با شما سربلندیم » برگرفته از روایتی که تصریح می کند «الامام عز المؤمنین» انتخاب شده است، گفت: برای هر یک از روزهای دهه کرامت عناوینی انتخاب شده که با بهره گرفتن از مناسبت‌های آن روز) است. این شعار محور برنامه ها قرار داده در دهه کرامت هست.

وی ادامه داد: حرم آن بانو میزبان داینی دبیرخانه ستاد ملی تکریم دختران و بانوان انتخاب شده است و هدف این است حرم آن بانو به عنوان پایگاه راهبری در عرصه فرهنگی و تکریم بانوان باشد.

مشرف با بیان اینکه دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت از قم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی به همراه خطبه خوانی و سایر برنامه های متنوع شروع می شود.

این معاون فرهنگی، برگزاری مراسم سخنرانی با حضور خطبا حجج الاسلام والمسلمین فرحزاد د رفیعی، مداحی مادحین در صبح و شب با حضور محمود کریمی، برگزاری جشن های تکریم بانوان با حضور دختران و بانوان در ۱۹ اردیبهشت در شبستان امام خمینی با حضور ۵ هزار دانشجوی دختر همرا به سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان و مداحی حدادیان، برگزاری بزرگترین اجتماع دختران در شب پنجشنبه، برگزاری اجتماع بانوان طلبه در ۲۳ اردیبهشت و اجتماعات برای گروه ها و اصناف با عنوان دختران و بانوان برگزار می شود.

وی ادامه داد: اعزام خادمان و سفیران بانوان با هدف معرفی شخصیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله در قم و کشور با هماهنگی ۲۶ استان، اعزام سفیران به ۲۹ کشور با هدف پاسخگویی به عشق و مودت نسبت به آن آستان مقدس، برگزاری جشن در مساجد و بقاء متبرکه در دهه کرامت در کشور، برگزاری مراسم جشن میلاد آن حضرت و دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه در خارج کشور، برگزاری خطبه خوانی در اول ذیقعده با حضور اصناف و گروه های مختلف، برگزاری مراسم خطبه خوانی با حضور۲ هزار نفر از بانوان در حرم، برگزاری جشن ملی تکلف با حضور دختران، رونمایی از آثار هنری تالیف های مختلف با موضوع در دهه کرامت، برگزاری جلسه نقد کتاب و نشست علمی پژوهشی، برگزاری مسابقات قرآنی، برگزاری مراسم معرفی قاریان قرآن، برگزاری اجتماع بانوان بین الملل از جمله این برنامه ها است.

مشرف گفت: در شب ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله بعد از اقامه نماز، قرائت جمعی آن بانو ارائه می شود. ۲۱ اردیبهشت در سالروز میلاد برنامه معرفی آن بانوا از سوی خطبای نماز جمعه برگزار می شود. در کنار این اجتماع محفل شعر و ادب به همراه ویژه برنامه برای کودکان هم برگزار می شود.

در ادامه مهندس محمود نژاد، مدیر اجرایی آستان مقدس گفت: دهه کرامت در اول ذی القعده برگزار می شود. این برنامه ها به صورت ملی و فرا ملی است. در این دهه بخشی از پروژه های شهری هم افتتاح می شود.

وی افزود: رونمایی از مرمت کاری در آستان مقدس، رونمایی از درب مزین به قلم زنی و طلاکاری برای اهداء به آستان قدس رضوی، کاشیکاری معرق صحن حضرت جوادالائمه(ع)، رونمایی از ضریح راس الحسین علیه السلام، رونمایی از سالن های موکب آستان در عراق برای اربعین از جمله این فعالیت ها است.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *