فضای مجازی

سایت ثبت نام ایران خودرو برای مادران فرزند دوم | ثبت نام خودرو در طرح جوانی جمعیت (مادران)/ قیمت پراید «عجیب» شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، خودرو یکی از عواملی است که افراد برای حمل نقل آسان از آن استفاده میکنند. ضمن این ایران خودرو برای مادران طرحی گذاشته است که بتوانند با ثبت نام آن صاحب خودرو بشوند. خودرو برای مادران یکی از مهم ترین بخش های زنگی است چرا که آنها با داشتن این آپشن میتوانند به زندگی روزمره خود هم برسند برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر درباره خودرو برای مادران اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

طرح جوانی جمعیت خودرو چیست؟

جمعیت ایران در سال‌های اخیر کاهش یافته و همین امر، زنگ خطر را برای مسئولان به صدا در آورده است. به همین دلیل در سال ۱۴۰۰، مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب کرد و با در نظر گرفتن مزایای مختلف، مادران را ترغیب به فرزندآوری کرد.

طرح جوانی جمعیت خودرو یا ثبت‌نام ماشین برای مادران یکی از ابزارهای دولت برای تشویق خانواده‌ها برای داشتن فرزند بیشتر است.

شرایط طرح خرید خودرو برای مادران

مادرانی که فرزند دوم و ما بعد از آن‌ها پس از تاریخ ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۰ به دنیا آمده‌اند، می‌توانند در طرح ثبت‌نام خودرو برای مادران شرکت کنند.
به هر کد ملی تنها یک دستگاه خودرو از یکی از شرکت‌های خودروساز تعلق می‌گیرد.
محدودیت داشتن پلاک فعال انتظامی در طرح‌های مادران اعمال نمی‌شود.
مادران زیر ۱۸ سال نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
نیازی به داشتن گواهینامه رانندگی نیست.
محدودیت عدم خرید خودرو در ۴۸ ماه گذشته از خودروسازان وجود ندارد.
در این طرح، امکان صلح، انتقال یا فروش وکالتی خودرو میسر نیست.
شماره تلفن اعلام شده باید به نام فرد متقاضی باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در طرح مادران

کپی شناسنامه و کارت ملی
کپی شناسنامه و کارت ملی همسر
کپی شناسنامه فرزندان
کپی صفحه اول دفترچه خانواده
کپی قبض تلفن ثابت یا قبض برق به نام مادر یا همسر

زمان ثبت نام طرح مادران

ثبت‌نام مادران در طرح‌های جوانی جمعیت زمان مشخصی ندارد و تنها به اعلام خودروسازان بستگی دارد. البته مادران نیز مانند دیگر خودروسازان موظف به ثبت‌نام اولیه در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی هستند.

سایت ثبت نام ایران خودرو برای مادران فرزند دوم

بسته به طرح فروش، ثبت نام ایران خودرو برای مادران فرزند دوم، از طریق وب سایت ایران خودرو، انجام شده و در صورتی که ثبت نام بر مبنای قرعه کشی باشد، باید مادران ابتدا ثبت نام خود را از طریق سامانه یکپارچه sales.iranecar.com انجام دهند.

لینک ثبت نام ایران خودرو برای مادران دارای سه فرزند

ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی برای مادران فرزند سوم دارای این شرایط است که که فرزند دوم یا سوم آن‌ها، از تاریخ ۱۹ام آبان ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشند. لینک ثبت نام برای این مشمولان، سایت sale.iranecar.com است.

سایت ثبت نام ایران خودرو برای مادران فرزند اول

در نظر داشته باشید که مادران دارای یک فرزند، برای شرکت در برنامه‌های فروش ایران خودرو، باید به همان آدرس ثبت نام قرعه کشی sale.iranecar.com مراجعه کنند، با این تفاوت که ثبت نام این گروه از مادران، در شرایط شرکت کنندگان معمولی قرار داشته و واجد شرایط برای ثبت نام در طرح جوانی جمعیت نیستند.

ثبت نام طرح جوانی جمعیت سایپا

شرکت خودروسازی سایپا نیز مانند ایران خودرو، از سال‌ها پیش اقدام به برگزاری طرح‌های فروش خودرو کرده است. با راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو، شرکت سایپا، طرح‌های ویژه مادران را برای متقاضیان این سامانه برگزار می‌کند.
پیش فروش سایپا – مرحله ۳۵ (مادران)

فراخوان پیش‌فروش محصولات سایپا (مرحله ۳۵ – مادران) برگزار شد.

این طرح از روز ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ شروع شده است.
منتخبان سامانه یکپارچه (۱۴۰۲) مجاز به شرکت در این طرح هستند.
قیمت قطعی نیست.
متقاضیان برای ادامه فرایند ثبت‌نام باید به سامانه فروش سایپا مراجعه کنند.
متقاضیان کوییک با گیربکس اتوماتیک خودروی کوییک GX-L با ترمز ESC، متقاضیان کوییک GXR خودروی کوییک GXR-L رینگ آلومینیومی با ترمز ESC و متقاضیان شاهین G و شاهین با گیربکس اتوماتیک، خودروی اطلس G تحویل می‌گیرند.

نام خودرو قابل تحویل موعد تحویل پیش‌فروش (تومان)
کوییک GX-L با ترمز ESC شهریور تا آذر ۱۴۰۳ ۱۸۴.۰۰۰.۰۰۰
کوییک GXR-L رینگ آلومینیومی با ترمز ESC مرداد تا آبان ۱۴۰۳ ۱۸۹.۰۰۰.۰۰۰
اطلس G آبان تا اسفند ۱۴۰۳ ۲۰۲.۰۰۰.۰۰۰
شرایط پیش فروش سایپا – مادران (اردیبهشت)

جدیدترین طرح پیش‌فروش محصولات شرکت سایپا برای مادران (ویژه اردیبهشت‌ماه) برگزار می‌شود.

مادرانی که در سال ۱۴۰۲ در سامانه یکپارچه برای خودروهای این طرح درخواست داده‌اند و موعد تحویل خودروی آنها زمستان ۱۴۰۲ یا بهار ۱۴۰۳ اعلام شده مجاز هستند در این طرح شرکت کنند.
برای واجدان شرایط در روز دوشنبه، ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ پیامکی از سوی سایپا ارسال شده است.
قیمت نهایی قطعی نیست.
هر کد ملی تنها مجاز به ثبت‌نام برای یک خودرو است.
امکان صلح و معامله وکالتی خودرو وجود ندارد.
شروط داشتن حداقل ۱۸ سال، داشتن گواهینامه، عدم خرید خودرو در ۴۸ ماه گذشته و نداشتن پلاک فعال انتظامی برای طرح‌های مادران وجود ندارد
به جای خودروی کوییک GX خودروی کوییک GX-L با ترمز ESC و به جای کوییک GXR و شاهین خودروی کوییک GXR-L رینگ آلومینیومی با ترمز ESC تحویل داده می‌شوند.

نام خودروی ثبت‌نامی موعد تحویل پیش‌پرداخت (تومان)
کوییک GX شهریور تا آذر ۱۴۰۳ ۱۸۴.۰۰۰.۰۰۰
کوییک GXR مرداد تا آبان ۱۴۰۳ ۱۸۹.۰۰۰.۰۰۰
شاهین

اسامی برندگان خودرو مادران

افراد برای مشاهده اسامی برندگان خودرو مادران فرزند دوم باید وارد سایت شرکت مربوطه شده و در بخش اعلام نتایج اسامی برندگان را مشاهده نمایند. روند مشاهده اسامی برندگان خودرو مادران مانند همان روند اعلام نتایج است و افراد باید مراحل مشاهده اعلام نتایج را طی نمایند.

اسامی برندگان خودرو مادران سایپا: شرکت سایپا از طریق بخش اعلام نتایج سایت خود لیست کد های پیگیری برنده شده را منتشر می کند. افراد برای اطلاع از اسامی برندگان می توانند به سایت سایپا مراجعه کرده و لیست کدهای پیگیری برنده شده را بررسی نمایند.

اسامی برندگان خودرو مادران ایران خودرو: افراد برای اطلاع از نتایج ثبت نام خودرو مادران دارای دو فرزند و یا بیشتر شرکت ایران خودرو باید به سایت ایران خودرو مراجعه کنند. ایران خودرو پس از اعلام نتایج لیست کدهای پیگیری برنده شده را در سایت بارگذاری می کند و افراد با جست و جوی کد پیگیری خود در بین کدها می توانند از نتیجه باخبر شوند.

اسامی برندگان خودرو مادران بهمن موتور: برای اطلاع از نتایج طرح مادران دارای فرزند بهمن موتور نیز لازم است افراد به بخش نتایج قرعه کشی سایت بهمن موتور مراجعه نمایند. سپس کافی است کد ملی و کد امنیتی را در بخش معین شده وارد نموده تا نتیجه را دریافت کنند.

اسامی برندگان خودرو مادران فرزند دوم شرکت های خودروسازی معمولا مدت کوتاهی پس از ثبت نام منتشر می شود و افراد با داشتن کد پیگیری و کد ملی می توانند برای دریافت نتایج اقدام کنند. پیشنهاد می شود اگر افراد با جست و جو در سایت ایران خودرو و سایپا نتوانستند کد پیگیری خود را در بین کدهای پیگیری برنده شده پیدا کنند، یک بار با چشم لیست را به دقت بررسی کرده و از نبود کد خودشان در بین کد ها مطمئن شوند.

قیمت پراید «عجیب» شد

آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، از ابتدا تا نیمه بهار ۱۴۰۳، قیمت پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در حدود ۷ میلیون تومان گران شده و به قیمت ۳۴۲ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت کارخانه این خودرو، ۳۰۹ میلیون و ۷۷۴ هزار تومان است.

همچنین پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ از ابتدای سال تاکنون در حدود ۱۹ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و ۳۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. قیمت کارخانه این خودرو هم ۲۳۶ میلیون و ۳۴ هزار تومان است.

قیمت پراید

قیمت پراید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *