فضای مجازی

BPS خواستار تمرکز بر سلامت روان هیئت منصفه قبل از افتتاحیه هفته قدردانی است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،BPS از اولین هفته قدردانی از وظایف هیئت منصفه (۶ تا ۱۰ مه) حمایت می کند و خواستار حمایت بهتر از سلامت روان برای “قهرمانان گمنام” سیستم قضایی است.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

به گفته انجمن روانشناسی بریتانیا، حمایت روانشناختی از هیئت منصفه باید در اولویت دولت بعدی باشد.

BPS نگران است که اعضای هیئت منصفه که گاهی در طی چندین ماه در معرض شواهد ناراحت کننده قرار می گیرند، به ویژه در معرض خطر هستند. اعضای هیئت منصفه به طور بالقوه می‌توانند بدون حمایت روانی در طول یک پرونده کار کنند و می‌توانند در پایان خدمت خود، بدون هیچ گونه پشتیبانی، «اخراج شوند».

این هشدار قبل از اولین هفته قدردانی از وظایف هیئت منصفه (۶ تا ۱۰ مه)، طراحی شده برای برجسته کردن “قهرمانان گمنام” سیستم قضایی است که BPS با افتخار از آن حمایت می کند.

BPS خواستار تمرکز بر سلامت روان هیئت منصفه قبل از افتتاحیه هفته قدردانی است!

BPS خواستار تمرکز بر سلامت روان هیئت منصفه قبل از افتتاحیه هفته قدردانی است!

دکتر رومن راچکا، رئیس منتخب BPS، گفت:

“به دنبال کار ما برای افزایش آگاهی در مورد عدم حمایت روانی از هیئت منصفه، ما مفتخریم که از افتتاحیه هفته قدردانی از وظایف هیئت منصفه حمایت کنیم.

مهم است که به یاد داشته باشید که اعضای هیئت منصفه اعضایی از مردم هستند که از زندگی روزمره خود ملزم به پیوستن به فرآیندهای دادگاه بوده اند و به طور بالقوه می توانند در معرض مطالبی بسیار فراتر از آنچه که به دیدن عادت دارند، قرار گیرند.

تحقیقات جدید روانشناسان دانشگاه متروپولیتن منچستر نشان داده است که ۵۰ درصد از اعضای هیئت منصفه علائم آسیب های پس از محاکمه مانند کابوس، خاطرات مزاحم و اختلالات خواب را تجربه می کنند. این تیم همچنین افزایش چهار برابری علائم PTSD را در میان هیئت منصفه پس از قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض مواد پرونده قتل کشف کردند.

اعضای هیئت منصفه، که اغلب در معرض موادی هستند که می‌تواند منجر به ترومای نایب شود*، در حال حاضر به پزشک عمومی خود برای دسترسی به درمان‌های گفتاری NHS و سامری‌ها، در صورتی که پس از خدمات هیئت منصفه دچار پریشانی یا مشکلات سلامت روانی شوند، راهنمایی می‌شوند.

با این حال، با وجود لیست های انتظار برای خدمات بهداشت روانی NHS در سطوح بی سابقه، BPS از دولت می خواهد که حمایت روانی کارآمدتری برای هیئت منصفه ارائه دهد. این حداقل زمانی باید ارائه شود که پرونده ها آستانه خاصی را برای نوع پرونده داشته باشند و انتظار می رود هیئت منصفه شواهد را در نظر بگیرد.

دکتر راچکا ادامه داد:

«موضوع چهره هیئت منصفه می‌تواند شامل جزئیات گرافیکی و تصاویری در مورد آسیب شدید جسمی، جنسی، و عاطفی و اطلاعات بیشتر زمینه‌ای باشد که پتانسیل قوی برای افراد ایجاد می‌کند تا ترومای نایب را تجربه کنند.

ما باید اطمینان حاصل کنیم که نقش و اهمیت هیئت منصفه به رسمیت شناخته شده است، و این شامل شناخت تأثیر بالقوه مضر سلامت روانی عضویت در هیئت منصفه در موارد خاص ناراحت کننده و آسیب زا است.

ما می‌خواهیم حمایت روان‌شناختی مناسبی را در طول و بعد از محاکمه ببینیم تا تجربه بهتری را برای همه در سیستم عدالت کیفری تضمین کنیم.»یک راه حل می تواند شامل تکرار مدل مورد استفاده در اسکاتلند باشد، جایی که یک سرویس مشاوره اختصاصی برای هیئت منصفه وجود دارد. BPS همچنین خواستار یک خط تلفن پشتیبانی ۲۴/۷ و ۳۶۵ روزه است و خدمات آنلاین برای اعضای هیئت منصفه با ارجاع به خدمات حضوری در صورت لزوم ایجاد شده است.

*ترومای جانشین به عنوان قرار گرفتن در معرض آسیب شخص دیگری تعریف می شود. این می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت روان داشته باشد و اگر در برابر آن کاهش نیابد یا به طور مؤثر درمان نشود، می‌تواند راهی برای اختلال استرس پس از سانحه باشد. ترومای جانشین زمانی می تواند به واقعیت تبدیل شود که افراد به طور مکرر یا مکرر در معرض مواد آسیب زا قرار گیرند.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *