فضای مجازی

وام بدون بهره ای که به شرکت‌های آسیب دیده از کرونا اهدا میشود!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت این کشور در راستای بخشی از دور دوم اقدامات اضطراری برای مقابله با ویروس کرونا به کسب و کارهای کوچک کمک مالی میکند.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت این کشور در راستای بخشی از دور دوم اقدامات اضطراری برای مقابله با ویروس کرونا به کسب و کارهای کوچک کمک مالی میکند.

شرکت دارایی ژاپن که یک شرکت تمام دولتی است و سایر سازمان های این کشور وامهای بدون بهره به کسب و کارهای کوچک تا متوسطی که درآمد آنها کاهش چشمگیری داشته است می دهند.

وام بدون بهره ای که به شرکت‌های آسیب دیده از کرونا اهدا میشود!

وام بدون بهره ای که به شرکت‌های آسیب دیده از کرونا اهدا میشود!

وی گفت دولت ژاپن قصد دارد دوم اقدامات اضطراری را تا دهم مارس نهایی کند. هدف از این اقدامات جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و رسیدگی به مسائل مربوط به بسته شدن مدارس و کاهش فعالیت های تجاری است.

ژاپن اقتصادی تثبیت یافته است که رشد آن بسیار اندک است. بازار مسکن این کشور بسیار جالب است. درمیانه دهه ٠٩٩١ میالدی رکود سبب شد درآمد افراد کاسته و بازار سهام نیز با رکود مواجه شود. نرخهای سودپایین بودند و امکان نداشت از آن کمتر شوند. برای پرداختن به این مشکل لیزینگ مسکن ٠١١ ساله نیز معرفیشد. در هر حال حدود ٠١سال است که نرخ سود در این کشور ثابت مانده و نرخ سود وام مسکن نیز در مقایسهبا بسیاری از نقاط جهان ناچیز است. البته این امر تأثیر منفی در بازار مسکن داشته است.

نرخ کم سود معموالبه سرمایهگذاری در مسکن و فروش خانه منتهی میشود اما در شرایط اقتصادی ژاپن چنین نشد و البته بازارمسکن این کشور نیز بسیار عجیب است. نسل جوان این کشور همه به خرید مسکن با وام لیزینگ کم سوداعتقاد دارند، بهطوریکه این روند در ژاپن به یک هنجار تبدیل شده است. در سال ٠١٠٠ نرخ سود وام لیزینگمسکن ١/١٠ درصد افزوده شد. نرخ سود برای وامها براساس نرخ سود ٠١ ساله سهام تعیین میشود. بانک ژاپندر این میان تصمیم گرفت نرخ تورم را به ٠ درصد برساند تا رونقی به بازارها ببخشد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *