فضای مجازی

طرح ساماندهی کارکنان دولت | آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت سه شنبه ۲۹ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، طرح ساماندهی کارکنان دولت اهمیت بالایی دارد و کارکنان بسیار منتظر آن هستند افراد برای طرح ساماندهی کارکنان دولت هر لحظه اخبار را چک میکنند .طرح ساماندهی کارکنان دولت در هر زمان برگزار میشود و به افراد ابلاغ میشود. طرح ساماندهی کارکنان دولت اگر اجرا شود فوق العاده برای کارکنان خوب میشود چرا که با آنها قرارداد بسته میشود و تضمین کاری برایشان اتفاق می افتد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید .

آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت سه شنبه ۲۹ خرداد

با اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت شرکت‌های پیمانکاری حذف خواهند شد و طبق گفته مسئولان بخش دوم لایحه بودجه رفع ایراد شده و آماده ابلاغ است.

هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح مواد ۱۹ و ۲۲ قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. بر اساس این قانون، احراز هویت در انتخابات پیش‌رو علاوه بر شناسنامه با کارت ملی هم انجام خواهد شد

طرح ساماندهی کارکنان دولت

طرح ساماندهی کارکنان دولت

وی ادامه داد: بخش دوم لایحه بودجه نیز مورد بررسی قرار گرفت و مواردی نسبت به آن وجود داشت که به مجلس ارائه شد، نمایندگان محترم مواردی را رفع کردند و در یک مورد اصرار ورزیدند که این مورد به مجمع ارجاع شد که روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای که داشتند این ایراد هم برطرف شد و می‌توان گفت که بخش دوم لایحه بودجه نیز رفع ایراد شده و آماده ابلاغ است.

سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت و اطلاعات با فدراسیون روسیه و همچنین لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی انتظامی بین ایران و قرقیزستان به تأیید شورای نگهبان رسید. طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی که درباره جرایم قابل گذشت و غیرقابل گذشت بود، پس از اصلاحات، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و جهت اجرا، مراحل ابلاغ را طی خواهد کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه خاطرنشان کرد: بررسی طرح استفساریه ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیگر مواردی است که در شورای نگهبان مورد رسیدگی قرار گرفت که زمان لازم‌الاجرا دانستن این مصوبه مورد ایراد قرار گرفت و خلاف اصل ۷۳ تشخیص داده شد. همچنین طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی نیز با وجود اصلاحات مجلس هنوز ایراداتی دارد که به مجلس بازگردانده شد.

در روز‌های آینده درباره مصوبه تعطیلی شنبه اعلام نظر می‌کنیم

طحان نظیف در پاسخ به سوالی پیرامون نظر شورای نگهبان نسبت به لایحه تعطیلی آخر هفته یا مصوبه موسوم به تعطیلی شنبه‌ها، گفت: واقعیت این است که ما در روز‌های پایانی مجلس یازدهم مصوبات زیادی را دریافت کردیم و ما تاکنون نتیجه حدود ۱۲ مورد را اعلام کردیم و ۷-۸ مورد باقی مانده که یکی از آن‌ها همین مصوبه‌ای ست که اشاره فرمودید، بررسی مصوبات همچنان ادامه دارد و ان‌شاءالله در روز‌های آینده در این رابطه هم با پایان بررسی اعلام نظر خواهیم کرد.

آخرین وضعیت مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابراز داشت: ما در شورای نگهبان، چون این موضوع در برنامه هفتم آمده بود در این رابطه هیچ ابهام و اشکالی نداشتیم، اما لایحه برنامه هفتم بخاطر برخی موضوعات و مواد دیگر به مجمع ارسال شد که من شنیدم چهارشنبه گذشته مواردی رفع ایراد شده است، اما مواردی هم هنوز باقی مانده است. اما در نهایت از زمانی که این قانون تایید و ابلاغ شود از ۱/۱ سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا خواهد بود.

طحان‌نظیف گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها چندباری در رفت‌وآمد بین مجلس و شورای نگهبان بود و هیئت عالی نظارت هم نسبت‌به این مصوبه ایراداتی داشت و در مرحله آخر صرفاً یک ایراد باقی‌مانده بود که با تأکید و اصرار مجلس موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و در جلسه اخیر مجمع این یک مورد هم تعیین تکلیف شد و می‌توانیم از این به بعد این مصوبه را قانون بدانیم

شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به طرح مذکور ایراداتی را مطرح کردند، شورای نگهبان تعدادی ایراد محتوایی و ایرادات شکلی و ویرایشی نسبت به این طرح مطرح کرد و ایرادات مجمع در رابطه با سیاست‌های کلی نظام بود که این مسائل در جلسه کمیسیون اجتماعی بر‌طرف شد.

البته دولت و مجلس درباره این طرح اختلافاتی داشتند که مهمترین آن بحث بار مالی بود که در دستورکار قرار گرفتن این طرح در جلسه علنی را به عقب انداخت که پس از برگزاری چندین جلسه بین مجلس و دولت و ایجاد اصلاحاتی در طرح مذکور، طرح در کمیسیون تصویب و جهت بررسی و رفع ایرادات شورای نگهبان در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شد که در نهایت طرح در تاریخ (یکشنبه ۸ بهمن) در دستورکار مجلس قرار گرفت که محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه درباره این نشست، گفت:یکی از طرح‌های مهم مجلس ساماندهی نیرو‌های دستگاه‌های دولتی بود که به صورت‌های مختلف حجمی، قراردادی و شرکتی به فعالیت خود می‌پرداختند. وی همچنین با اشاره به رفع ایرادات برخی از تبصره‌های طرح مذکور در مجلس، بیان کرد: رفع مشکل اصل ۷۵ قانون اساسی و مسئله ایجاد بدهی برای دولت در طرح مذکور و در جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده تربت‌حیدریه تاکید کرد: به موجب مصوبه مجلس، از ابتدای سال ۱۴۰۳ عقد هرگونه قرارداد دستگاه‌ها برای فعالیت‌های حجمی، به مانند فعالیت‌هایی نظیر حمل و نقل، تاسیسات، نگهبانی و باغبانی … با شرکت‌ها لغو شده و افراد باید به طور مستقیم با دولت و دستگاه مذکور قرارداد فعالیت امضا کنند.

همچنین زنگنه ادامه داد: مقرر شد پس از اجرای قانون، هر زمانی که قرارداد کارمندان شرکتی فعلی به پایان رسید، آن قرارداد به دستگاه مذکور منتقل شده و فرد دیگر به صورت مستقیم با دستگاه، قرارداد کاری منعقد کند. همچنین این قرارداد در قالب قرارداد یک ساله تحت عنوان کار معین خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مصوبه دیگر نمایندگان ادامه داد: همچنین ما این امکان را در قانون در نظر گرفتیم که اگر دستگاهی به هر دلیلی نیروی رسمی جذب کرد، این نیرو‌ها هم با حفظ سابقه کاری در پروسه استخدام قرار گیرند.

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اشاره به اصلاح و تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در جلسه علنی مجلس، عنوان کرد: براساس ماده واحده این طرح از ابتدای سال ۱۴۰۳ انعقاد هر نوع قرارداد توسط دستگاه‌های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه با اصلاحات به الحاقات بعدی آن به منظور تامین نیروی انسانی در فعالیت‌های حجمی جاری دستگاه از طریق شرکت‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی، دولتی و غیردولتی ممنوع بوده و تمامی فعالیت‌ها از طریق انعقاد قرارداد مستقیم انجام می‌شوند./شایا نیوز

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *