فضای مجازی

روزانه پای ۱۰ کودک در غزه قطع می‌شود

 «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا گفت حدودا ۲ هزار کودک در غزه از ابتدای جنگ تاکنون یک یا دو پای خود را از دست داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری وفا، لازارینی در یک کنفرانس مطبوعاتی که در مقر سازمان ملل در ژنو سوئیس برگزار شد، گفت: «اساساً هر روز ۱۰ کودک داریم که به طور متوسط ​​یک یا دو پای خود را از دست می دهند». او توضیح داد که این اعداد شامل کودکانی که اندام فوقانی خود را از دست داده‌اند نمی‌شود.

 او گفت که این آمار بر اساس ارقام صادر شده توسط صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) است. لازارینی افزود: «۱۰ کودک در روز یعنی حدود ۲۰۰۰ کودک، پس از گذشت بیش از ۲۶۰ روز از این جنگ وحشیانه؛ اما اثرات جنگ غزه هرگز از بین نمی‌رود و حملات هر روز بیشتر می‌شود و خطر گرسنگی هر لحظه افزایش می‌یابد».

کمیسر آنروا در ادامه گفت: «ما همچنین می‌دانیم که چگونه قطع عضو در شرایط بسیار وحشتناک و گاهی بدون هیچ نوع بیهوشی انجام می‌شود و این در مورد کودکان نیز صدق می‌کند».

روزانه پای ۱۰ کودک در غزه قطع می‌شود

او همچنین به گزارش سازمان غیر دولتی «کودکان را نجات دهید» اشاره کرد که تخمین می‌شود تاکنون ۲۱ هزار کودک در غزه ناپدید شده‌اند که برخی از آن‌ها زیر آوار مدفون شده‌‌اند، یا اسیر شده و یا در گورهای ناشناخته مدفون شده‌اند.

به گفته این انجمن حقوق بشری، حداقل ۱۷۰۰۰ کودک در نوار غزه دور از خانواده‌های خود هستند و ۴۰۰۰ کودک در زیر آوار ساختمان‌ها مفقود شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *